سرویس قیمتگذاری بر اساس کانال بازاریابی ترب که در استاربات ارائه شده است، برای چندین منظور قابل استفاده است. روش کار و مراحل فعالسازی هر یک در زیر بیان شدهاند:
قیمت گذاری سایت فروشگاه و رقابت در ترب
این روش شامل محاسبه قیمت بر اساس رتبه محصول در ترب (بایباکس) یا محاسبه قیمت بر اساس رقبا در ترب (رصدرقبا) و اعمال خودکار این قیمت بر روی وبسایت فروشگاه است. مراحل فعالسازی این روش بهطور کامل در زیر بیان شده است:
1-ثبت کانال ترب
آموزش ثبت کانال ترب2-ثبت سایت فروشگاه
آموزش ثبت سایت فروشگاه3-ثبت استراتژی قیمتگذاری
در این مرحله، باید از استراتژیهای کانال ترب استفاده کنید؛ شامل استراتژی رصدرقبا ترب و استراتژی بایباکس ترب
4-تنظیم استراتژی مورد نظر و قیمت خرید برای محصولات کانال ترب
در بخش مدیریت محصولات، کانال ترب را انتخاب کنید و برای محصولات مورد نظر استراتژی و قیمت خرید تعیین نمایید. بدین ترتیب، قیمت محصولاتی که استراتژی بر روی آنها تنظیم شده است، بر اساس قوانین مربوط به همان استراتژی مشخص میشود. در ادامه، مراحل مربوط به اعمال قیمت بر روی محصولات سایت را توضیح خواهیم داد.
5-ساخت گروههای همسانسازی (از طریق بارگذاری فایل اکسل ترب)
گروههای محصولی برای مچینگ بین محصولات سایت و ترب طراحی شدهاند.
در بخش همسانسازی و مدیریت موجودی، بر روی دکمه "بارگذاری اکسل ترب" کلیک کرده و فایل اکسل را دانلود کنید. سپس با استفاده از فایل محصولاتی که از پنل ترب دریافت کردهاید، این فایل را تکمیل کنید. پس از اتمام کار، فایل را بارگذاری کنید تا گروههای محصولی ایجاد شوند.
6-تنظیم مرجع قیمتگذاری بر روی کانال ترب
در مدیریت موجودی، مرجع قیمتگذاری را بر روی کانال ترب تنظیم کنید. نوع نمایش قیمت را با توجه به اینکه میخواهید قیمت ربات بهعنوان قیمت اصلی یا قیمت با تخفیف نمایش داده شود، انتخاب کنید.
قیمت گذاری فروشگاه حضوری
استاربات، ربات هوشمند قیمت گذاری کالا، از سال ۱۴۰۰ با هدف ارائه خدمات قیمت گذاری رقابتی برای فروشگاه های حوزه موبایل ، توسط جمعی از فارغالتحصیلان دانشگاهی ایران راه اندازی شد. در این بستر جهت ارائه خدمات بهتر و امکان رصدرقبا، منبعی از قیمت گذاری لحظه ای فروشگاه های مختلف جمع آوری و به کاربران ارائه میشود. این بستر خدماتی از قبیل قیمت گذاری هوشمند، قیمت گذاری لحظهای محصولات و رصدرقبا را ارائه میدهد.