استراتژی رصد‌رقبا دیجی‌کالا

از سایدبار سمت راست گزینه استراتژی را انتخاب می‌کنید

استراتژی کانال فروش را انتخاب کنید.

روی «اضافه‌کردن استراتژی» کلیک کنید. مانند تصویر زیر به صفحه‌ی بعد هدایت می‌شوید.

کانال فروشی که در حال حاضر در دسترس است، کانال دیجی‌کالا است. روی دیجی‌کالا کلیک کرده و به صفحه ی زیر هدایت می‌شوید. در این صفحه استراتژی‌های دیجی‌کالا نمایش داده می‌شود که دو مورد است. رصد‌رقبا و بای‌باکس

در استراتژی رصدرقبا، قیمت محصول مشابه در فروشگاه‌های رقیب چک می شود و بر اساس نوع محاسبه‌ی قیمتی که قبلا انتخاب کرده‌اید، قیمت برای محصول شما تنظیم می‌شود.

در استراتژی بای‌باکس، قیمت برای برنده شدن بای‌باکس محاسبه می‌شود.

در این آموزش تمرکز بر استراتژی رصدرقبا است. دکمه اضافه‌کردن مربوط به رصدرقبا رو انتخاب کنید، مانند تصویر زیر به صفحه‌ی بعد هدایت می‌شوید:

گام اول:اطلاعات اولیه

1-برای استراتژی خود یک نام انتخاب کنید.

2-توضیح کوتاهی برای استراتژی خود بنویسید. این فیلد اجباری نیست.

3-برای ادامه فرایند روی مرحله بعد کلیک کنید.

گام دوم: محاسبه قیمت

1-اگر با توجه به رصدرقبا مایل به قیمت‌گذاری زیر قیمت خرید هستید، این گزینه را فعال کنید.

2-مقدار حداقل حاشیه‌ی سودی که برای محصول خود در نظر دارید را به درصد وارد کنید.

3-مقدار حداکثر حاشیه‌ی سودی که برای محصول خود در نظر دارید را به درصد وارد کنید.

4-حاشیه‌ی قیمت مبلغی است که می تواند به قیمت محصول شما اضافه یا از آن کم شود مثل هزینه‌ی پست. مبلغ را به تومان وارد کنید.

5-شیب حاشیه‌ی قیمت مثبت به این معنی است که حاشیه‌ی قیمت به قیمت کل محصول شما اضافه‌شود و شیب حاشیه‌ی قیمت منفی به این معنی است که حاشیه‌ی قیمت از قیمت کل محصول شما کم می‌شود.

6-مبلغ اختلاف قیمت با رقیب را با توجه به فیلد بعدی، در این فیلد وارد کنید.

7-اگر مقدار درصد را انتخاب کردید، مقدار فیلد قبلی باید عددی بر حسب درصد باشد(مثلا برای 5% شما عدد 5 را وارد می‌کنید) و اگر مقدار تومان را انتخاب کردید، مقدار فیلد قبلی باید مبلغی بر حسب تومان باشد.

8-اگر می خواهید اطلاعات صفحه‌ی قبل را ویرایش کنید روی بازگشت به مرحله‌ی قبل کلیک کنید.

9-برای رفتن به مرحله‌ی بعد روی مرحله‌ی بعد کلیک کنید.

گام سوم: رقبا

در این صفحه می‌توانید نام رقبا و نحوه ی قیمت‌گذاری برحسب قیمت محصول رقبا را تنظیم کنید.

1-در این قسمت نوع محاسبه‌ی قیمت بر اساس قیمت رقبا را انتخاب کنید.

2-در این قسمت نام فروشگاه‌های رقیب را تایپ کنید.

3-نام فروشگاه انتخاب شده در این لیست نمایش داده می‌شود. به همین ترتیب می‌توانید نام تمام فروشگاه‌های رقیب را وارد کنید.

4-اگر می‌خواهید در اطلاعات صفحه‌ی قبل تغییری ایجاد کنید روی بازگشت به مرحله ی قبل کلیک کنید.

5-برای ثبت استراتژی روی ثبت کلیک کنید.

آخرین گام،مشخص کردن زمان‌بندی برای استراتژی است.

1-ساعت شروع اعمال قیمت‌گذاری توسط استاربات را مشخص کنید.

2-ساعت پایان اعمال قیمت‌گذاری توسط استاربات را مشخص کنید.

3-حداکثر زمان به‌روزرسانی را مشخص کنید.

4-برای ثبت اطلاعات روی ثبت کلیک کنید.

در نهایت استراتژی‌های ثبت شده در تب استراتژی کانال فروش به شما نمایش داده می‌شود و امکان حذف یا ویرایش در آن صفحه فعال است.

استاربات

استاربات، ربات هوشمند قیمت گذاری کالا، از سال ۱۴۰۰ با هدف ارائه خدمات قیمت گذاری رقابتی برای فروشگاه های حوزه موبایل ، توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایران راه اندازی شد. در این بستر جهت ارائه خدمات بهتر و امکان رصدرقبا، منبعی از قیمت گذاری لحظه ای فروشگاه های مختلف جمع آوری و به کاربران ارائه میشود. این بستر خدماتی از قبیل قیمت گذاری هوشمند، قیمت گذاری لحظه‌ای محصولات و رصدرقبا را ارائه میدهد.

تماس با ما
استان تهران - شهر تهران - خیابان جمالزاده شمالی - کوچه مهاجرخامنه